Anasayfa - Blog - Anal Fissür
Anal Fissür

Günümüzde yaşam koşulları ve beslenme alışkanlıklarımızdan dolayı büyük çoğunluğumuzda kabızlık problemi kronikleşmeye başladı. Kabızlık çoğunluklada çok önemsenmeyen musil benzeri ilaçlar yada bitki çayları ile geçici çözümlerle geçiştirilen bir rahatsızlık bizler için ancak kabızlık fazla ıkınma gibi problemler zamanda makatta yırtılma yada çatlamalara neden olabiliyor ve bu ciddi olarak yaşam konforumuzu düşürebilyor.

Çünkü makat çatlağı tıbbi adıyla anal fissür oluştuğunda makattaki iç kas ağrıdan dolayı kasılır ve bu ağrıyı önlemek adına kasılı kalır. Bu da bir sonraki dışkılamalarda daha çok ıkınmaya burda oluşan acı yırtığın dahada büyümesine buda daha fazla acıya neden olarak tuvalete çıkmayı iyice zorlaştırarak biraz daha tutayım acımasın şimdi psikolojisi ile daha çok acıya neden olarak bir kar tanesinin çıha dönüşmesi gibi büyür. Makat çatlağı bu nedenlerden dolayı kendi kendine iyileşmez.

Tuvalette tuvalet kağıdına gelen ince çizgi şeklindeki kanama yada tuvalete damlayan kan en belirgin belirtilerindendir. Maalesef ordaki yırtılma ve kasılı olan kas dışkılama sırasında sanki cam parçası çıkarıyormuşçasına acıya neden olur.

Anal fissür hastalığında da kendini gösterebilen makattaki meme şeklindeki çıkıntılardan dolayı hemoroid ile karıştırılma ihtimali çok yüksektir bu yüzden çoğu hasta benim hemoroidim var diyerek doktora gitmeyi ötelemeyi seçebilir. Ancak bu durum hemorid ile tedavisi tamamen farklı olan anal fissür için sıkıntıların artmasından başka hiç bir nedene sebep olmayacaktır.

Ayrıca toplumumuzda Hemoroid, Anal Fissür, Anal Fistül gibi rahatsızlıkların küçümsenmesi evde tedavi edilip kendi kendine geçeceği gibi inançlar gelişmiştir. Ancak bağırsaklara bağlı gelişen bu rahatsızlıklar kanser gibi hastalıkları tetikleye bildiği gibi psikolojik olarak bir çok farklı soruna neden olup hayat konforunuzu çok büyük oranda düşürüp sizi depresyona kadar götürebilir.

Anal Fissürün başlıca nedeni kabızlık olduğu için daha başlangıçta farkedilirse hastanın beslenme durumunda düzenlemeler ile hiçbir ilaca yada işleme gerek kalmadan tedavi edilebilir. Ancak toplumumuzda hasta kendi kendine evresini tahmin edebildiğini düşünerek benimki başlangıçta yanılgısına düşmemelidir. Acı eşiğiniz yüksekse çok ile aşamadaki yırtılmayı siz yeni farketmiş olabilirsiniz. Bu yüzden mutlaka doktor görüşü almalı ve doktor tarafından tedaviniz belirlenmelidir.

Anal fissür botulinum toksini yöntemi ile halk arasında yılan zehiri yada botox olarak bilinen Makat içi kasına yapılan botulinum toksini makat iç kasının belli derecede gevşemesine izin vermektedir. Bu sayede çatlağın onarılmasını sağlamaktadır. Avrupa ekolüne göre ilk uygulanması gereken tedavi anal fissürde budur. İyileşmemesi durumunda cerrahi yollara başvurulmalıdır.