Anasayfa - Blog - Makat Kanaması Hangi Hastalıklara Bağlı Olarak Ortaya Çıkabilir?
Makat Kanaması Hangi Hastalıklara Bağlı Olarak Ortaya Çıkabilir?

Makat kanamam var sebebi ne olabilir? Makat kanaması karşılaşıldığında genellikle endişeye neden olmaktadır ve birçok farklı hastalığa bağlı olarak meydana gelebilmektedir. Genellikle utanma, çekinme gibi nedenlerle doktora geç başvurulan makat kanaması birçok ciddi hastalığın belirtisi olabilmektedir. Makat kanaması genellikle dışkılama ile birlikte makattan kan gelmesiyle görülmektedir. Ciddi durumlarda dışkılama olmadan da makat kanaması görülmesi mümkündür.

Makat Kanaması Hangi Şekillerde Ortaya Çıkar?

Makat kanaması sıklıkla yanma hissiyle birlikte ortaya çıkmaktadır. Makatta kanama ve yanmanın birlikte görülmesi genellikle hemoroid nedeniyle görülmektedir. Dışkıda çizgi şeklinde kan görülmesi polipler, rektal kanser ve hemoroidden dolayı meydana gelebilmektedir. Makat kanaması ve ağrı belirtilerinin birlikte görülmesi anal fissürün sık görülen belirtisidir. Anal fissür yani anal çatlaklar dışkılama esnasında yırtılır tarzda ağrı ve kanamaya neden olabilmektedir. Tuvalet kâğıdında kan görülmesi de hemoroid ve anal fissür nedeniyle görülebilmektedir. Dışkılamanın ardından damlama şeklinde ortaya çıkan kanama ileri evre hemoroid hastalıklarına bağlı olarak ortaya çıkmaktadır. Makattan pıhtılı şekilde kan gelmesi ciddi kanama işaretidir bu nedenle en kısa sürede uzman hekime başvurulmalıdır. Kronik kabızlık, bağırsak fıtıkları, tümörlerde makattan kanama görülmesine neden olabilmektedir.

Makat Kanamasını Dikkatli Şekilde Gözlemlemeyi Unutmayın

Makat kanamasını fark ettiğinizde dikkatli şekilde gözlemlemeniz gereken bazı faktörler mevcuttur. Ortalama olarak görülen kanın miktarı, koyu kırmızı mı, parlak kırmızı mı olduğu dikkat edilmesi gereken detaylar arasındadır. Kanın tuvalet kâğıdında mı yoksa klozette mi görüldüğüne de dikkat edilmesi gerekmektedir. Dışkılama esnasında kendinizi zorlayıp zorlamadığınızda dikkat etmeniz gereken detaylar arasındadır.